04.04.2020
> Завдяки зростанню продажу автомобілів у 2019 році компанія показала рекордні ключові фінансові показники
> Операційний дохід збільшився на 17,5% і склав 346 мільйонів євро
> SEAT виділив 1,259 мільярда євро на інвестиції та збільшив витрати на дослідження і розвиток (+3%)
> Карстен Ісенсі (Carsten Isensee): «Результати 2019 року формують міцну основу для майбутнього розвитку»
> Уейн Гріффітс (Wayne Griffiths): «CUPRA буде основним чинником підвищення операційної рентабельності компанії в довготривалій перспективі»
> Карстен Ісенсі (Carsten Isensee): «Пандемія, пов’язана з коронавірусом, не дозволяє зараз робити прогнози, зважаючи на вплив на світову економіку та діяльність SEAT у 2020 році»
Марторель (Іспанія) — у 2019 році SEAT продовжив позитивну тенденцію останніх чотирьох років і досяг рекордних фінансових результатів, які дозволять успішно впоратися з випробуваннями 2020 року. Після сплати податків іспанський автовиробник повідомив про дохід у розмірі 346 мільйонів євро, що на 17,5% більше, ніж у 2018 році (294 мільйони євро). Операційний дохід зріс на 57,5% до 352 мільйонів євро (2018: 223), а оборот зріс на 11,7% до 11,157 мільйона євро в порівнянні з 2018 роком (9,991), завдяки збільшеному рівню продажу*.
Президент і віце-президент з питань фінансів та ІТ у SEAT Карстен Ісенсі підкреслив: «2019 рік був позитивним роком для SEAT. Показники, яких вдалося досягти завдяки командній роботі усієї компанії, допомогли нам зайняти гарні позиції. Результати минулого року формують міцну основу для майбутнього розвитку в довготривалій перспективі».
У 2019 році SEAT виділив 1,259 мільярда євро, щоб пришвидшити програму інвестицій, в основному для розвитку нових моделей, зокрема електричних автомобілів. Це на 3% більше, ніж у 2018 році (1,223), і взагалі найвищий показник в історії компанії. 705 мільйонів з цієї суми (6,4% від загального обороту компанії) було виділено на дослідження і розвиток, що на 7,5% більше, ніж у 2018 році (656). Майже 5% від загального рівня витрат на дослідження та розвиток в Іспанії в 2019 році покрила компанія SEAT, ключовий індустріальний інвестор у дослідження і розвиток у країні.
Окрім того, дохід від операцій збільшився на 56,2% до 1,092 мільярда євро (2018: 699), 9,8% від обороту. SEAT — одна з 10 найкращих іспанських компаній у плані доходу від операцій, яка демонструє фінансову стабільність, а також здатність самостійно фінансувати майбутні інвестиції.
Ісенсі зазначив: «Ці цифри підтримують фінансові можливості SEAT. Зусилля, яких докладають у всіх сферах компанії для оптимізації витрат, дозволили досягнути ефективності собівартості продукції, поширити інновації серед постачальників і контролювати непрямі витрати. Наша основна мета полягає в збільшенні прибутковості автомобілів, досягненні ефективності та покращенні операційної рентабельності».
Продажі — міцна основа зростання
Другий рік поспіль компанія SEAT встановлює рекорд у сфері поставки автомобілів — 574 078 транспортних засобів було доставлено у 2019 році, на 10,9% більше, ніж у 2018-му. Цього позитивного результату було досягнуто завдяки комерціалізації транспортних засобів, які забезпечують вищий маржинальний прибуток. У 2019 році SEAT збільшив свій середній дохід з транспортного засобу на 4,2% до 15 050 євро/автомобіль (2018 рік: 14 450 євро) завдяки кросоверам (44% проданих автомобілів SEAT у 2019 році були моделями Arona, Ateca або Tarraco) і CUPRA. Новий бренд значно сприяв досягненню цих результатів, адже було продано 24 662 одиниці нової моделі, що на 71,8% більше, ніж попереднього року.
У 2019 році експорт транспортних засобів і комплектуючих SEAT досягнув 81% від обороту (9,014 мільярда євро), показник, який робить компанію одним з провідних індустріальних експортерів Іспанії, з приблизно 3% загального експорту країни.
У зв’язку з цим компанія доповнює свою міжнародну стратегію, сподіваючись на Латинську Америку. SEAT хоче розширити свою присутність на цьому ринку в майбутньому. Мексика — це основний ринок Латинської Америки, де за останній рік було продано 24 314 транспортних засобів, на 5,4% більше, ніж у 2014 році. SEAT розпочав свою комерційну діяльність у Чилі минулого року й запустив план розширення в Колумбії. У лютому 2020 року бренд також запустив стратегію розвитку в Перу.
У Європі автовиробник встановив новий рекорд продажу в Німеччині. Там було продано 132 537 одиниць, що на 16,1% більше, ніж минулого року. А в Іспанії він знову зайняв першу позицію на ринку, реалізувавши 107 954 транспортні засоби, на 0,2% більше, ніж попереднього року. У Великобританії, яка є третім найбільшим ринком компанії, продажі продовжили зростати, досягнувши рекорду в 68 822 одиниці (+9,5%). SEAT також продемонстрував найвищі об’єми продажу на інших ринках, як-от Австрія, Швейцарія, Польща, Ізраїль, Швеція та Данія.
Віце-президент SEAT з питань продажу й маркетингу та генеральний директор CUPRA Уейн Гріффітс заявив: «Наші поставки збільшилися на двозначне число третій рік поспіль, незважаючи на скорочення у світі. Наша основна мета на цей рік полягає в підвищенні прибутку з продажу та стабілізації долі на ринку». Гріффітс додав: «CUPRA — це стратегічний пріоритет SEAT. З виразнішими моделями й вищим маржинальним прибутком CUPRA прагне досягти обороту в 1 мільярд євро, коли всі її моделі вийдуть на ринок. Бренд буде надзвичайно важливим у покращенні операційної рентабельності компанії».
Марторель — основний завод з виробництва автомобілів в Іспанії
З індустріального погляду виробництво автомобілів у SEAT збільшилося на 12,1% у 2019 році до рекордних 592 019 автомобілів (2018 рік: 528 293). У 2019 році SEAT виробляв автомобілі в Марторелі, Квасинах і Млада Болеславі (Чехія), Вольсбурзі та Цвікау (Німеччина), Палмелі (Португалія) і Братиславі (Словаччина).
У 2019 році в Марторелі SEAT виготовив приблизно 500 005 транспортних засобів і, незважаючи на зупинку виробництва у зв’язку з пожежею на потужностях постачальника, досяг найвищих обсягів виробництва з 2000 року. Цей показник на 5,4% вищий, ніж у 2018 році (474 300). Завдяки йому завод у Марторелі став потужністю, яка виробляє найбільше автомобілів у Іспанії та другим найбільшим виробником автомобілів у Європі.
Марторель закінчив рік з використанням потужностей більш ніж на 90% загальних можливостей і виробництвом майже 2300 автомобілів щодня. У 2020 році завод почне вперше виготовляти новий Leon із значком SEAT і CUPRA, а також CUPRA Formentor. Окрім того, завод вперше почне виготовляти електричні автомобілі у версії з гібридним приводом заряджання від мережі усіх моделей із серії Leon.
Вживаючи певних заходів для боротьби зі зміною клімату, SEAT виділив 27 мільйонів євро на інвестиції в ініціативи стійкого розвитку на заводі в Марторелі з метою зменшення викидів CO2. SEAT розробляє амбіційну стратегію щодо захисту навколишнього середовища під назвою «Рух до нуля», яка, окрім інших заходів, має на меті зменшення рівня викидів CO2 у всьому циклі виробництва продукції. Одна з основних цілей цього плану полягає в досягненні того, щоб завод у Марторелі залишав нульовий вуглецевий слід до 2030 року.
Згідно з даними на 31 грудня 2019 року в SEAT працювало 14 663 людини. Отже, компанія була одним з найбільших роботодавців в Іспанії. 98% працівників підписали постійний контракт. За чудові результати SEAT надала своїм працівникам бонус у розмірі 1550 євро за прибутковість, на 250 євро більше, ніж прописано в колективній угоді, і найвищий в історії, за визнання значного внеску в результати за минулий рік.
2020 рік — рік випробувань
Галузь виробництва автомобілів знаходиться на найважливішому етапі трансформації. Наступні кілька років будуть вирішальними. На нас чекають значні зміни, які матимуть вплив на весь сектор. Найбільш очевидний виклик — це розробка електричних транспортних засобів, досягнення цілей зі зменшення рівня шкідливих викидів, нова мобільність, боротьба зі змінами клімату та несприятливий макроекономічний сценарій, погіршений значним впливом COVID-19, який змусив SEAT запустити план тимчасового врегулювання зайнятості персоналу.
Президент і віце-президент з питань фінансів та ІТ Карстен Ісенсі заявив: «У 2020 році ми старанно працюватимемо, щоб реагувати на різні виклики, які впливатимуть на наш бізнес, як—от спад на ринках і особливо наслідки від COVID-19. Пандемія, пов’язана з коронавірусом, не дозволяє зробити впевнену заяву, зважаючи на вплив на світову економіку та діяльність SEAT у 2020 році. У цьому контексті запровадження заходів, які дозволять убезпечити ліквідність, буде основним пріоритетом, доки криза продовжуватиметься. Після налагодження ситуації ми повинні будемо якнайшвидше відновити нормальні темпи виробництва та продажу».
Для того щоб випереджати появу викликів у майбутньому, у 2019 році SEAT прийняв кілька стратегічних рішень, пов’язаних з важливими проектами. У цьому контексті й у межах перегляду стратегії брендів, ринків і систем виробництва Volkswagen Group бренд SEAT вирішив відкласти вихід на ринок Китаю та не буде частиною акціонерної структури JAC Volkswagen, хоча продовжить співпрацювати в області дизайну, розробки та розвитку. Окрім того, наразі Volkswagen є основною компанією в групі, яка займається створенням платформи MEB для електричних автомобілів, довжиною 4 метри. SEAT активно співпрацює в межах цього проекту з іншими брендами групи.
Компанія не впевнена в ринках деяких країн, як-от Великобританія чи Алжир. Вони можуть перешкоджати її успіху. Наприклад, погоджені в Алжирі зміни в законодавство в середині 2019 року призвели до того, що SEAT припинив зборку автомобілів, як і всі інші виробники в країні. SEAT і Volkswagen Group наразі аналізують можливі шляхи продовження роботи в Алжирі, ведучи переговори із чиновниками, адже компанії і далі зацікавлені в ринку країни та регіону в цілому.
Розпочинається електрифікація SEAT і CUPRA
SEAT і CUPRA запустять п’ять нових електричних та гібридних моделей з можливістю заряджання від мережі в 2020 й 2021 роках. Нові автомобілі приєднаються до електричної версії SEAT Mii, яка вже доступна в продажу. До лінійки автомобілів Leon входитимуть гібридні моделі з можливістю заряджання від мережі, які виходитимуть під брендом SEAT і CUPRA. SEAT випускатиметься з гібридним силовим агрегатом із заряджанням від мережі (PHEV), а CUPRA Formentor — перша модель розроблена та створена для бренду CUPRA, також випускатиметься у версії з можливістю заряджання від мережі. Окрім того, el-Born стане другим повністю електричним автомобілем компанії після Mii electric.
Автомобілі SEAT також будуть оснащені потужнішими двигунами внутрішнього згорання в наступні кілька років. Це робиться з метою збільшення доступних клієнтам варіантів. У цьому контексті новий Leon буде випущено з бензиновим або дизельним двигуном, у гібридній версії з можливістю заряджання від мережі, у версії мікрогібриду й у версії з двигуном на стисненому природному газі.
У 2020 році компанія дотримуватиметься стратегії розвитку міської мобільності та вперше за свою 70-річну історію випустить електричний e-Scooter і новий електричний Kickscooter. Загалом у 2019 році компанія SEAT продала 11 000 одиниць EXS KickScooter. За допомогою цих транспортних засобів і розширенню лінійки продукції SEAT готується до трансформування автомобільної галузі та пропонує альтернативні послуги мобільності.
*SEAT готує свої фінансові звіти окремо, згідно з Іспанським планом ведення бухгалтерії, не аналізуючи дані дочірніх компаній. Volkswagen Group застосовує міжнародні стандарти створення звітів (IAS/IFRS) та об’єднує показники бренду SEAT.