08.01.2020
«Вперше за 25-літню історію лінійки Audi RS ми випускаємо на дорогу великий позашляховик-купе з генами справжнього спорткара, — говорить генеральний директор Audi Sport GmbH Олівер Гофман (Oliver Hoffmann). — Завдяки бензиновому двигуну V8 з подвійним турбонаддувом Audi RS Q8 є престижним флагманом сімейства моделей RS».
600 к.с., крутний момент 800 Нм у діапазоні 2200-4500 об/хв: 4,0-літровий двигун V8 нового Audi RS Q8 демонструє вражаючу динаміку, гідну сімейства RS. Бензиновий двигун з турбонаддувом і системою безпосереднього впорскування прискорює великий позашляховик-купе від Audi Sport GmbH до 100 км/год усього за 3,8 с, а розгін до 200 км/год триває 13,7 с. Максимальна швидкість обмежена електронікою на позначці 250 км/год. З доступним як опція динамічним пакетом оснащення максимальна швидкість становить 305 км/год.
Послідовність запалювання 1-3-7-2-6-5-4-8 забезпечує двигуну 4.0 TFSI по-спортивному насичене звучання. Традиційно для моделей RS система випуску відпрацьованих газів з подвійними вихлопними трубами вирізняється вражаючими овальними патрубками з кожного боку. Водій може впливати на звучання двигуна за допомогою системи Audi drive select. Система випуску відпрацьованих газів RS sport (доступна як опція) з чорними патрубками вихлопних труб пропонує ще більш спортивний звук.
Двигун V8 з подвійним турбонаддувом, яким оснащується новий Audi RS Q8, поєднує максимальну динаміку з високою економічністю. В основі його системи середнього гібриду (MHEV) лежить основна електрична система з напругою 48 В. Ключовим компонентом системи MHEV є стартер-генератор з ремінним приводом, сполучений з колінчастим валом. Під час уповільнення та гальмування технологія забезпечує рекуперацію до 12 кВт електроенергії та її накопичення в компактній літій‑іонній батареї. Якщо водій прибирає ногу з педалі акселератора на швидкості від 55 до 160 км/год, система керування приводом обирає один із двох варіантів з урахуванням ситуації на дорозі та поточних налаштувань динамічної системи керування Audi drive select: новий RS Q8** здійснює рекуперацію або рухається накатом до 40 с з вимкненим двигуном. При натисканні на педаль акселератора стартер-генератор з ремінним приводом запускає двигун за частки секунди. Технологія MHEV дозволяє рухатися у режимі «старт-стоп» на швидкості до 22 км/год. Технологія середнього гібриду використовує дані датчиків камери для додаткового підвищення економічності. Під час стоянки двигун запускається ще з натисненою педаллю гальма, щойно фронтальна камера виявить, що автомобіль попереду нового Audi RS Q8 починає рух.
Взаємодія компонентів системи MHEV сприяє підвищенню плавності ходу і потенційно здатна забезпечити економію пального при повсякденній експлуатації до 0,8 л на 100 км.
Ще один компонент бортового обладнання, що сприяє підвищенню економічності, — система відключення циліндрів cylinder on demand (COD). Під час руху на вищих передачах з низьким або середнім навантаженням та частотою обертання двигуна ця система деактивує циліндри № 2, 3, 5 і 8, відключаючи подачу пального та запалювання і закриваючи впускні і випускні клапани. Процес перемикання триває лічені мілісекунди і фактично непомітний у салоні. Під час роботи на чотирьох циліндрах робочі точки активних циліндрів зміщуються у зону графіка, яка відповідає вищому навантаженню і підвищеній ефективності, тоді як деактивовані циліндри працюють практично без втрат як газові пружини. Коли водій натискає на педаль акселератора, вони миттєво активуються.
Потужність двигуна 4.0 TFSI передається на систему постійного повного привода quattro за допомогою передбаченої у базовій комплектації 8-ступеневої АКП tiptronic. У стандартному режимі механічний міжосьовий диференціал, що конструктивно являє собою планетарну передачу, розподіляє тягове зусилля між передньою і задньою осями у співвідношенні 40:60. У разі пробуксовування більша частина крутного моменту автоматично спрямовується на вісь із кращим зчепленням. На передні колеса може бути спрямовано до 70 % крутного моменту, а на задні — до 85 %.
Функція селективного розподілу крутного моменту доводить рівень безпеки та маневреності нового Audi RS Q8 до ідеалу. Під час динамічного проходження поворотів спортивний диференціал quattro забезпечує розподіл крутного моменту між задніми колесами відповідно до потреб. Такий метод активного розподілу крутного моменту сприяє підвищенню зчеплення з поверхнею, курсової стійкості та динаміки руху.
П’ятиважільна підвіска спереду і ззаду дозволяє окремо протидіяти поздовжнім та поперечним силам. У конструкції важелів та підрамників широко застосовується алюміній. Ширина колії позашляховика-купе становить 1692 мм спереду та 1696 мм ззаду.
Стандартна адаптивна пневматична підвіска sport з можливістю регулювання жорсткості означає, що новий Audi RS Q8 однаково комфортно почувається і на гоночній трасі, і на позашляховому маршруті. Адаптовані до особливостей серії RS налаштування жорсткості забезпечують ефективну роботу у широкому діапазоні: від орієнтованого на підвищений комфорт до максимально спортивного режиму. Залежно від ситуації на дорозі та уподобань водія висота кузова може змінюватися у межах 90 мм.
Пропонована як опція електромеханічна система активної стабілізації (EAWS) мінімізує крени кузова під час швидкісного проходження поворотів. Між двома половинами стабілізатора на кожній з двох осей знаходиться компактний електромотор. Під час руху по прямій половини стабілізатора перебувають у роз’єднаному стані, що зменшує коливання кузова на нерівних дорогах і сприяє підвищенню комфорту під час руху. Під час поворотів основне завдання полягає в оптимальній компенсації кренів. Половини стабілізатора прокручуються у протилежних напрямках, що сприяє значному зменшенню нахилу автомобіля у поворотах. Електромеханічна система активної стабілізації інтегрована до складу основної електричної системи з напругою 48 В і виступає у ролі системи рекуперації. Вона здатна відновлювати енергію за допомогою електромоторів та накопичувати її в акумуляторній батареї.
У поєднанні з доступним як опція динамічним пакетом plus на додачу до обмеженої електронікою максимальної швидкості 305 км/год клієнти також отримують шасі з підкреслено спортивними параметрами. До його складу входять електромеханічна система активної стабілізації, спортивний диференціал quattro та система керамічних гальм RS.
Наявна у базовій комплектації система рульового керування всіма колесами змінює кут повороту задніх коліс за допомогою шпиндельного електропривода з високим крутним моментом і двох рульових тяг. На низькій швидкості задні колеса повертаються на кут до 5 градусів у протилежному до передніх коліс напрямку задля підвищення маневреності. На високій швидкості задні колеса повертаються в одному з передніми напрямку на кут до 1,5 градуса, забезпечуючи підвищену стабільність під час зміни смуги руху.
Змінний кліренс, короткі звиси, постійний повний привод quattro та система допомоги при спуску Hill Descent Control дозволяють новому Audi RS Q8 спокійно і впевнено продовжувати рух там, де асфальтовані дороги закінчуються.
Водій може точно налаштувати характер Audi RS Q8 за допомогою системи Audi drive select. На вибір доступні вісім профілів: Comfort, Auto, Dynamic, Efficiency, Allroad, Offroad, а також доступні ексклюзивно для моделей Audi RS режими RS1 та RS2 з можливістю індивідуального налаштування, які можна активувати безпосередньо за допомогою клавіші RS-MODE на рульовому колесі. Динамічна система керування Audi drive select змінює налаштування двигуна і трансмісії, підсилювача рульового керування, пневматичної підвіски, системи рульового керування всіма колесами і звуку двигуна та керує режимами роботи автоматичної системи кондиціонування повітря.
Стандартна комплектація нового Audi RS Q8 включає 22-дюймові легкосплавні диски з 10 спицями у формі зірки та шини розмірністю 295/40 — найбільші з-поміж усіх, які будь-коли встановлювались на серійну модель Audi. Опційні ковані легкосплавні диски діаметром 23» з п’ятьма Y-подібними спицями у формі ротора різних кольорів доступні ексклюзивно для Audi RS Q8. За великими колесами розташована гальмівна система RS з композитними дисками з внутрішньою вентиляцією (420 мм спереду, 370 мм ззаду). У базовій комплектації її 10-дюймові супорти забарвлені у чорний колір, на замовлення пропонуються супорти червоного кольору. Супорти для опційних керамічних гальм RS пропонуються у сірому, червоному або синьому кольорі, спереду встановлені диски діаметром 440 мм, ззаду — 370 мм.
Завдяки імпозантній решітці Singleframe восьмикутної форми, специфічній решітці радіатора RS глянцево-чорного кольору та глянцево-чорній структурі решітки RS у вигляді бджолиних стільників «обличчя» нового Audi RS Q8 вражає ефектною впевненістю. У поєднанні з великими бічними повітрозабірниками та нижнім спойлером глянцево-чорного кольору ці риси ідеально підкреслюють атлетичний характер великого позашляховика-купе від Audi Sport GmbH.
Похила лінія даху перетікає у спрямовані вперед задні стійки та спирається на блістери quattro над колісними арками. Забарвлені у колір кузова ексклюзивні накладки RS розширюють кузов на 10 мм спереду та 5 мм ззаду, утворюючи місце для більш солідної ширини колії. Опційні 23‑дюймові диски підкреслюють потужний вигляд Audi RS Q8. У базовій комплектації суцільні накладки порогів у стилі RS забарвлені у колір Manhattan Gray, завдяки чому кузов виглядає ще більш атлетично. Спойлер у стилі RS є ефектним довершенням верхньої частини кузова, а ближче до поверхні дороги розташовані такі ексклюзивні елементи дизайну, як задній обвіс RS із вставкою дифузора глянцево-чорного кольору та традиційні для серії RS овальні патрубки вихлопних труб. Верхній спойлер у стилі RS сприяє збільшенню притискної сили на задній осі, покращуючи баланс на високій швидкості.
Для нового Audi RS Q8 доступні дев’ять кольорів: одна емаль та вісім відтінків типу «металік» або «перламутр». У базову комплектацію входять корпуси зовнішніх дзеркал заднього виду чорного кольору, додатково пропонуються корпуси кольору кузова, чорного кольору або з оздобленням карбоном. Пакети стилізації Aluminium та Carbon передбачають оздоблення чіткими акцентами решітки радіатора, спойлерів, вставки дифузора та смуги задніх ліхтарів (тільки для пакета стилізації Carbon). У поєднанні з пакетами стилізації Black і Carbon можна замовити забарвлені у чорний колір кільця Audi та логотипи RS спереду і ззаду. Програма Audi exclusive пропонує численні додаткові варіанти персоналізації.
Покупці зможуть обирати з-поміж двох різних варіантів світлодіодних фар. Пропоновані як опція тоновані світлодіодні фари RS Matrix оснащені денними ходовими вогнями з унікальним тривимірним світловим малюнком, що, як і задні світлодіодні ліхтарі, працюють на основі цифрових технологій. Задні ліхтарі з’єднує доповнена глянцево-чорною поверхнею смуга, яка додатково підкреслює широку поставу автомобіля. Світлодіодні фари RS Matrix та задні ліхтарі оснащені динамічними покажчиками повороту, а замикання і відмикання автомобіля супроводжується ексклюзивною анімацією у стилі RS.
Салон нового Audi RS Q8 вирізняється підкреслено лаконічним дизайном. Усі елементи під стельовою панеллю, обтягнутою чорною тканиною, логічно пов’язані і гармонійно взаємодіють між собою. У якості опції пропонуються кілька варіантів оббивки стельової панелі: з тканини кольору Lunar Silver, матеріалу Alcantara кольору Lunar Silver або Alcantara чорного кольору. Вузька панель приладів та виключно горизонтальні лінії створюють відчуття простору. Центральним елементом водійського місця виступає верхній дисплей системи MMI touch response. Він має вигляд чорної панелі і тому у вимкненому стані залишається практично непомітним на фоні великої чорної поверхні.
Ще один важливий елемент дизайну — широка симетрична консоль на центральному тунелі. Вона обрамлена елементами кольору Aluminum Race та Anthracite, які підкреслюють спортивний характер великого позашляховика-купе.
Завдяки ексклюзивним режимам відображення у стилістиці RS на Audi virtual cockpit та дисплею MMI водій отримує інформацію про тиск у шинах, крутний момент, вихідну потужність, температуру, час кола і значення динамічних перевантажень. Світловий індикатор перемикання передач повідомляє водія про необхідність вмикання вищої передачі при досягненні граничної частоти обертання двигуна. Доступний у якості опції проєкційний дисплей також підтримує кілька варіантів графіки у стилі RS.
Спортивні сидіння з оббивкою з чорної шкіри Pearl Nappa та Alcantara з рельєфними логотипами RS ідеально вписуються у динамічну атмосферу салону великого позашляховика-купе. Ще більш розкішна опція — сидіння RS sport з оббивкою зі шкіри Valcona з візерунком у вигляді бджолиних стільників та рельєфними логотипами RS. На додачу до функції масажу сидіння RS sport мають перфоровану поверхню, яка забезпечує вентиляцію.
Стандартний колір сидінь — чорний, на замовлення доступні кольори Cognac та Granite Gray. Два пакети оздоблення RS включають оздоблення червоною або сірою контрастною строчкою панелей для колін, обода рульового колеса, підлогових килимків, важеля селектора та кромок ременів безпеки. В обох пакетах центральна консоль, важіль селектора та рульове колесо оббиті матеріалом Alcantara. Перелік додаткових опцій включає вставки з матового карбону, сірого дуба або кольору Aluminum Spectrum. Розширений шкіряний пакет, до складу якого також входять верхні панелі дверей, додатково посилює відчуття атмосфери розкоші.
Рульове колесо прикрашає логотип RS. На підсвічуваних накладках порогів передніх дверей розташовані логотипи RS Q8. На повністю оббитому перфорованою шкірою спортивному рульовому колесі RS з усіченим знизу ободом і підрульовими перемикачами передач також розташовані багатофункціональні клавіші. За допомогою клавіші RS-Mode водій може безпосередньо обирати нові режими RS1 та RS2 динамічної системи керування Audi drive select. На цифровій панелі приладів Audi virtual cockpit автоматично вмикаються спеціальні режими відображення RS.
Задня частина салону Audi RS Q8 також підтверджує високий рівень повсякденної практичності автомобіля. У стандартну комплектацію входить тримісне заднє сидіння, положення якого регулюється по довжині. Зі складеними спинками сидінь корисний об’єм під потужною кришкою багажного відділення становить 1755 л.
Новий Audi RS Q8 здатен підтримати водія у багатьох ситуаціях. До широкого переліку з більш ніж 30 систем допомоги водію належать асистент Adaptive Cruise Assist (ACA), асистент Efficiency Assist, асистент проїзду перехресть Intersection Assist, система попередження про зміну смуги Lane Change та камери системи кругового огляду.
До переліку стандартного обладнання Audi RS Q8 для німецького ринку входить флагманська версія системи Infotainment — MMI navigation plus. Її оснащення включає модуль передачі даних Audi connect, який підтримує високошвидкісний стандарт зв’язку LTE Advanced, і точку доступу Wi-Fi. Система навігації вивчає уподобання водія на основі попередніх маршрутів і здатна надавати розумні пропозиції. Онлайн-сервіси Audi connect дозволяють доповнити процес планування маршруту за рахунок функцій прогнозування.